friends really isn't an option when you're fourteen, heartbroken and sunburned

Efter att ha läst tjejens inlägg om sina pussar började jag tänka på det där med killar, hur de beter sig runt oss tjejer, vad de gör för att få vår uppmärksamhet och så vidare. Sen följde det av att jag tänkte över hur jag gör ifall jag vill ha en killes uppmärksamhet, och enligt mig suger det i tonåren när man desperat försöker få en kille att titta lite extra och kanske, bara kanske gilla det han ser. Hur fint var det inte när man var liten? Fast okej, mina metoder var kanske inte de bästa, kan börja med att berätta hur jag var som liten. Jag älskade brossans kläder, det gick så långt att jag tog över hans skor som var typ fyra/fem storlekar för stora och faktiskt stolt visade upp dem i skolan på mina fötter, jag hatade rosa och allt det där tjejiga, ja jag var en riktigt tomboy så att säga. Så när jag blev kär i den där blonda, jätte söta pojken som också bodde i skogen och hade en stor bil visste jag inte riktigt hur jag skulle göra för att visa det. Jag började umgås med honom, jätte mycket, jag skar mig på fingret (medvetet) när han också gjorde det endast för att få lite medlidande och för att få hämta plåster hos fröken med honom. Men trots dessa ansträngande handlingar till att få hans uppmärksamhet på ett annat plan än kompis inte fungerade började jag vara elak. Det var den klassiska där killen drar tjejen i flätorna, fast med omvända roller, jag slog honom, jag drog honom i benen över en fotbollsplan så han tappade bort sina blåa glasögon och jag är ganska så säker på att jag kallade honom saker. Även detta gav noll resultat och där tog det slut, istället tog jag min kärlek och gick till en annan blond kille, det fungerade inte heller..Nu många år senare för inte alls länge sen berättar denna killen för mig hur han var hemligt kär i mig under samma årgång som jag i honom, ni kan tänka er vilken facepalm jag gjorde. Av detta har jag lärt mig att ifall man vill ha något, bara go for it, var inte elak, var inte för snäll, bara kör och hoppas på det bästa. Fick också svar på varför han alltid retade mig för min mössa som var röd och varför han alltid kallade mig för tomatskalle. Jag var så ung och dum så jag kunde inte ens se att han gjorde samma sak mot mig som jag gjorde mot honom. Jag saknar den tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0