what the fuck

Inatt på nattbussen hem från stan var det en tjej som var odrägligt full i sätet framför mig och min kompis. När tjejen vänder sig om för att prata med en hon kände som satt bakom oss så sitter hon och skriker oss rakt i ansiktet vilket gjorde mig lite sur och därför tittade jag lite snett åt henne så att hon skulle förstå att jag inte tyckte om det, istället för att gå och sätta sig bredvid den hon pratade med så tittar hon på mig och säger "du var mig fan en bitter jävel", jag tänker inte så mycket mer på det och fortsätter försöka ignorera henne. När det sen kom en färgad tjej som satte sig ner bredvid (fast på andra sidan bussen) hon som skrek oss i ansiktet tittar hon på den färgade och säger "oh shit a nigger", och det reagerade jag på. Jag tittar på henne så argt jag bara kunde och frågade vad i helvete hon sa, tjejen blir lite förvånad och säger att hon kallade mig för bitter och försökte byta samtalsämne, nu hade alla som satt i närheten också börjat fråga henne vad hon egentligen sa och alla börjar småbråka och det slutar med att tjejen flyttar bak och fortsätter skrika där i stället. Den färgade tjejen blev helt knäckt och sa att detta är inte första gången hon är med om något sånt här och hon börjar gråta och hoppar av bussen vid nästa stopp. Tjejen som hade flyttat på sig kommer sen tillbaka och kallar min kompis för blondt luder och mig för bitterfitta. Det slutar med att vid flyttar fram för att komma bort från henne och hennes äckliga beteende.
Idag läste jag på aftonbladet att en gammal dam blivit ner slagen och sparkad på efter att hon försökt få ett gäng killar att sluta slå på en fastbunden hund.
Alltså, vad fan är det för fel på vissa? Jag tycker att sånt här är så jävla sorgligt och jag tycker faktiskt synd om de personer som beter sig på ett sånt sätt. Igår kände jag bara att jag inte ville leva kvar på denna jord, igår var jag inställd på att flytta ut i skogen helt ensam och bara vara själv.
Nog för att man kan ha sina åsikter, det har vi väl alla rätt till, men när ens åsikter sårar andra eller skadar någon, då har man inte rätt att uttrycka dem. Då är det bara att hålla tyst och fortsätta leva i sin lilla patetiska värld.
Det finns också något jag reagerade på inatt på bussen. Jag var den enda som sa ifrån när hon sa så, jag var den enda som stod upp mot henne, visst kom de andra in i diskussionen sen, det jag menar är att jag var den enda som sa något och faktiskt vågade säga ifrån från början. Det tycker jag är synd, jag kan förstå att vissa kan ha det svårt att stå upp mot någon eftersom det är ändå inget man gör varje dag, men för mig kommer det bara så naturligt och när jag inte samtycker eller när någon gör något uppenbarligt fel, då kan jag bara inte vara tyst, jag måste säga ifrån annars äter det upp mig. Jag hoppas bara att fler vågar stå upp mot dåliga personer, jag vill inte vara den enda som sitter på en buss och säger ifrån.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0